Hazırgiyim ve Tekstil Sektörleri 15,6 Milyar Dolar Dış Ticaret Fazlası Veriyor

> Hazırgiyim ve Tekstil Sektörleri 15,6 Milyar Dolar Dış Ticaret Fazlası Veriyor
Hazırgiyim ve Tekstil Sektörleri 15,6 Milyar Dolar Dış Ticaret Fazlası Veriyor
 
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye’ye 2018 yılında 26 milyar dolar ihracat geliri kazandıran Hazırgiyim ve tekstil sektörlerinin, 15,6 milyar dolar dış ticaret fazlası vererek, Türkiye’nin dış ticaret açığının büyümesine engel olduğunu, bu iki sektörün Türkiye’de uzun yıllar yaşamaya devam edeceğini söyledi.
 
İzmir İktisat Kongresi’nin 96. Yıldönümü anısına Ege Bölgesi Sanayi Odası’nda düzenlenen sempozyumda Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) koordinasyonunda düzenlenen “Yerli Malı ve Türk Tekstili” panelinde Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ve Türkiye Hazır Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Toygar Narbay, Türkiye tekstili ve hazır giyim sektörünün son durumu ve hedefleri hakkında bilgi verdi.
EGSD 11. Dönem Başkanı Atınç Abay’ın moderatörlüğünde düzenlenen panelde konuşan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Hazırgiyim sektörünün 2018 yılında 17,6 milyar dolar, tekstil sektörünün ise 8.5 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini, buna karşılık hazırgiyim sektörünün 1,7 milyar dolar, tekstil sektörünün ithalatının 7.5 milyar dolar seviyesinde gerçekleştiğini anlattı. Sertbaş, “Türkiye’nin 55 milyar dolar dış ticaret açığı verdiği bir dönemde iki sektör 15,6 milyar dolar dış ticaret fazlası verdik. Bu bizler için gurur verici. Türk tekstil ve hazırgiyim sektörleri tüm girdileri yerli olan, istihdama büyük katkı sağlayan sektörler. Bu iki sektör daha uzun yıllar bu ülke için üretmeye, istihdam sağlamaya ve ihracata devam edecek” şeklinde konuştu.
EHKİB Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye’de son dönemde iç piyasada ciddi bir daralma yaşandığını, firmaların bu daralmadan en az hasarla kurtulmaları için ihracata yönelmeleri gerektiğinin altını çizdi. Sertbaş, iç piyasaya çalışan çok sayıda firmanın bu süreçte “Nasıl ihracatçı olurum?” arayışında olduklarını gözlemlediğini de sözlerine ekledi.
 
Narbay; “2030 yılı hedefimiz 30 milyar dolar ihracat”
Türk hazırgiyim sektörünün ihracat yolculuğunu anlatan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ve Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Toygar Narbay, 1970 yılında 4 milyon dolar olan hazır giyim ihracatının 2018 yılı sonunda 17,6 milyar dolara ulaştığını ifade ederek “1970 yılında 4 milyon dolar ihracatla başlıyan yolculuk, 1985 yılında 1.2 milyar dolara, 1985-2000 yılları arası 6 milyar dolara, 2015 yıldan ise 15 milyar dolara kadar ulaşıyor. Sektörü 15 yıllık süreçler içinde ele alırsak, dördüncü 15 yıllık dönem olan 2015-2030 arasında sektörün hedefi 30 milyar dolardır” diye konuştu.
Türkiye’nin ortalama ihraç fiyatının kilogramının 1.5 dolar seviyesinde olduğuna dikkati çeken Narbay, bu rakamın konfeksiyon sektöründe 18 dolarlara ulaştığını, konfeksiyon sektörünün ihracatta tasarım satar hale geldiğini sözlerine ekledi.
 
Seyfeli: “Organik ürün kullanımı hayat tarzı”
İş hayatına 1997 yılında atıldığı bilgisini veren EHKİB Başkan Yardımcısı Seray Seyfeli, 2000 yılı sonrasında müşteri talepleri doğrultusunda organik tekstile yöneldiklerini anlattı. Seyfeli, “İlk başladığımızda organik tekstili bir satış modeli olarak düşünmüştüm. İşin içine girince organiğin bir satış modeli değil, hayat tarzı olduğunu gördük. Protest bir yaşam tarzı” şeklinde konuştu.
Teknolojiyi de kullanarak doğaya, insana zarar vermeyen üretime yoğunlaşmak gerektiğine dikkati çeken Seyfeli, “Danimarka tüm çöpünü yakarak bir şehrini ısıtıyor, geri dönüşümlü ürünlerden katma değerli ürünler üretip değer zinciri oluşturabiliriz. Bugün Fransa 4 yıl içinde kimyasal ilaçlama ve gübrelemeyi kaldıracak bir programı devreye soktu. Biz de insan sağlığına ve çevreye duyarlı hareket etmeliyiz” şeklinde konuştu.
 
 

En çok okunan

Şehirli Stilin Öncüsü
Şehirli Stilin Öncüsü
NetWork İlkbahar/Yaz 2019 erkek koleksiyonu stil sahibi erkekler için modern ve güçlü tasarımlar sunuyor. İnovatif ürünlerden, bir erkeğin gardırobunun tamamlayıcısı basic parçalara kadar geniş ürün seçkisiyle baharı karşılıyor.
Kadının Stil Sahibi Jean Görünümü
Kadının Stil Sahibi Jean Görünümü
Özgürlüğün jeanleri Colin’s imzası taşıyor. Colin’s Kadın 2019 İlkbahar-Yaz Jeans Koleksiyonu mağazalarda…
Her Yüz Almandan On Tanesini Türk Konfeksiyon Sektörü Giydiriyor
Her Yüz Almandan On Tanesini Türk Konfeksiyon Sektörü Giydiriyor
Türkiye’ye 2018 yılında 17,6 milyar dolarlık döviz kazandıran Hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü, yüzde 10’luk pazar payına sahip olduğu Almanya’daki konumunu güçlendirmek için harekete geçti.
Yeni Mevsime Romantik Bir Karşılama
Yeni Mevsime Romantik Bir Karşılama
Machka 2019 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu, yeni mevsimin romantik silüetlerini yumuşak geçişli tavrıyla yeniden yorumluyor. Machka kadınına atıfta bulunan koleksiyon parçaları, bu kez naif olduğu kadar güçlü tarafını ortaya çıkararak abartıdan uzak bir seçki sunuyor.
Fransa’da Türk Modası Rüzgârı Esti
Fransa’da Türk Modası Rüzgârı Esti
Türkiye’ye yıllık 18 milyar dolara yaklaşan döviz kazandıran Türk Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektörü, Paris’te Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı'nda Türk modası rüzgârı estirdi.
Hazırgiyim ve Tekstil Sektörleri 15,6 Milyar Dolar Dış Ticaret Fazlası Veriyor
Hazırgiyim ve Tekstil Sektörleri 15,6 Milyar Dolar Dış Ticaret Fazlası Veriyor
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye’ye 2018 yılında 26 milyar dolar ihracat geliri kazandıran Hazırgiyim ve tekstil sektörlerinin, 15,6 milyar dolar dış ticaret fazlası vererek, Türkiye’nin dış ticaret açığının büyümesine engel olduğunu, bu iki sektörün Türkiye’de uzun yıllar yaşamaya devam edeceğini söyledi.
Accumark Tasarımdan Üretime Tüm Veriyi Entegre Ediyor
Accumark Tasarımdan Üretime Tüm Veriyi Entegre Ediyor
Gerber, AccuMark® 12 Sürümü ile süreç hızlarını arttırma ve kullanımda kişiselleştirme yeniliğini getiriyor.
Hyosung, Yeni Markasını Dünya Vitrinine Çıkarıyor
Hyosung, Yeni Markasını Dünya Vitrinine Çıkarıyor
Dünyanın en büyük spandex/elastan üreticisi HYOSUNG, creora® için yeni reklamlar, internet sitesi, etiketler ve diğer satış araçlarını içeren yeni bir birleştirilmiş dünya tanıtım kampanyası başlattı.