Yerli Spor Giyim Markası Comeup Hareketli Şehir Hayatına Yeni bir Soluk Getiriyor

> Yerli Spor Giyim Markası Comeup Hareketli Şehir Hayatına Yeni bir Soluk Getiriyor
Comeup ürünleri sadece kendi web sitesinden satılıyor ve herhangi bir pazaryerinde ya da fiziki mağazada bulabilmek mümkün değil. Her bir Comeup kullanıcısı bizim için tek ve özel.
Aktif spor giyim pazarında faaliyet göstermek üzere, odak noktası performans ürünleri olan moda ve teknik özellikleri spordan sokağa taşımak hedefi ile 2 yıllık bir ön hazırlık döneminin ardından, 2020 Nisan ayında kuruluşunu tamamlayan Comeup markası ile ilgili firma Genel Müdürü Alper Türk ile siz değerli okuyucularımız için keyifli bir söyleşi yaptık.
Öncelikle firmanızı biraz tanıyabilir miyiz?
Comeup, 1986 yılında faaliyete geçen bir tekstil grubunun en yeni kurulan ve doğrudan tüketiciye ulaşan ilk şirketi. Spor giyim konusundaki yüksek know-how’ımız ile kendi markamızı ortaya çıkarma fikri hep vardı. Comeup aktif spor giyim pazarında faaliyet göstermek üzere, odak noktası performans ürünleri olan moda ve teknik özellikleri spordan sokağa taşımak hedefi ile 2 yıllık bir ön hazırlık döneminin ardından, 2020 Nisan ayında kuruluşunu tamamladı. Markamız; dikişsiz giyim alanında ürün geliştirme, üretim ve ihracat tecrübesi olan Alper Moda tarafından kuruldu. Grubumuz; marka hariç 3 ayrı şirketi ile örme kumaş, iplik büküm, dokuma ve tam entegre (örgü, boya, dikim, ütü/paket) bir üretim tesisine sahip.
Üretim kapasiteniz, ihracatınız, hedef pazarlarınız hakkında neler söylemek istersiniz?
Öncelikli hedefimiz tüketici ile derin bir ilişki kurup lovemark olabilmek. Bunun için gerekli yatırımları devreye alacağız. Şimdilik yıllık yaklaşık 2.5 milyon adet üretim gerçekleştiriyoruz. Avrupa için marka patent çalışmalarımız tamamlandı. Bu yıl içinde ihracat planımız netleşmiş olacak. En geç 2023 başında kendi markamızın ihracatına başlayacağız. Avrupa Birliği, İngiltere, Rusya ve Avusturalya’da marka patent süreçlerimiz tamamlandı. Amerika ve Kanada için süreç devam ediyor. Başvurularımız yapıldı. Uzun yıllardır özellikle Avrupa’ya ihracatımız olduğu ve markalarla yakın çalıştığımız için Avrupa pazarına dair bilgimiz var. Avrupa için önceliğimiz İngiltere ve Almanya.
Sadece kendi siteniz üzerinden satış yapıyorsunuz, pazar yeri satışına girme ya da fiziki mağaza açma planınız var mı?
Perakendecilik alanındaki dijital dönüşümün içine doğan markamız, pandemi sürecinin başında tüketici ile buluştu. E-ticaret stratejimiz kapsamında kullanıcılarımıza kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşatmak ve tüketicilerimizle birebir iletişimde olmak için tek satış kanalı olarak kendi web sitemizi kullanmak istedik. Comeup ürünleri sadece kendi web sitesinden satılıyor ve herhangi bir pazaryerinde ya da fiziki mağazada bulabilmek mümkün değil. Her bir Comeup kullanıcısı bizim için tek ve özel. Bu nedenle ticari kaygıyı ikinci planda bırakarak satış kanalımızı sadece kendi web sitemiz olacak şekilde devam ettireceğiz.
Comeup, Türkiye’deki spor modasına bakıldığında kendini nerede konumlandırıyor?
Comeup, kullanıcılarının spordan günlük rutine her anına eşlik edebilecek joker parçaları tasarlayarak, konforlu kullanımın trendler ile kusursuz uyumunu yakalıyor. Comeup kadın ve erkek koleksiyonları, güncel moda trendlerinin activewear ile çarpıcı birlikteliğinden doğan ürünleriyle performans modasını yeniden tanımlamayı hedefliyor. Öte yandan Comeup ürün kumaşlarını ve teknik özelliklerini aktif olmanın doğal gereksinimlerine göre dizayn ediyor. Ürünler her antrenman için kusursuz rahatlık sunarak egzersizinizin keyfini en yüksek seviyeye ulaştıran inovatif tasarımlara sahip. Kullanıcı dostu ve şehrin dinamizmine uyum sağlayan çağdaş tasarımlarıyla, hareketli dünyanın çok yönlü ihtiyaçlarına çözüm sunmayı hedefliyor.
Comeup’ı diğer markalardan ayıran en önemli özellikleri nelerdir?
Şimdiye kadarki en destekleyici spor kıyafetleri üretme amacıyla yola çıkan yerli spor giyim markası olarak; hareketli şehir hayatına yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyoruz. Ürünlerimizin yüzde 95’i dikişsiz giyim teknolojisi ile üretiliyor. Bu kadar geniş bir dikişsiz giyim koleksiyonunu bir arada sanırım ilk biz yaptık. Ayrıca dikişsiz giyimde kullanılan yeni teknikler konusunda öncüyüz. Fonksiyonel kumaşlara ve şık dizaynlara sahip tasarımlarımızla “Spordan sokağa” temasını sahipleniyoruz. Ürünlerimizin sadece sporun değil günlük dolabın da bir parçası olabileceğini ifade ediyoruz. Spor tutkunları için alternatif birçok ürün sunarken tarzına sportif şıklık katmak isteyenler için de birbirinden farklı tasarım ve renkli seçenekleri kullanıcılarımızla buluşturuyoruz. Rahat giyim alanında 4 yöne esneme özelliği ile konfor, Silverplus® özelliği ile ter kokusu ve bakteri oluşumunu önleyen ürünlerimizle öne çıkıyoruz.
Tasarım ve çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz? Yılda kaç koleksiyon çıkartıyorsunuz?
Marka olarak yılda iki ana koleksiyon çıkarıyoruz. 2023’te ise 2 ana ve 2 ara koleksiyon çıkarmayı hedefliyoruz. Sezon trendlerinin belirginleşmesi ile birlikte koleksiyon boardlarımızı hazırlıyoruz. Ürünleri iplikten itibaren kendimiz ürettiğimiz için yeni kaliteleri, yeni iplik karışımlarını, ürün performansını artırmaya yönelik teknik özellikleri Ar-Ge sürecinde denemeyi çok önemsiyoruz. Alanımızda ortaya çıkan inovasyonları yakından takip ediyoruz. Sezon renklerimiz trendler ile uyumlu ancak markanın duruşu çok renkli olduğu için alışılmışın dışında renkler denemek konusunda cesur davranıyoruz. Koleksiyonlarda ana hedefimiz kalite standartlarımızı koruyarak trendleri ürünlere yansıtmak. Protolar (ilk numune) çıktıktan sonra fitting (prova) sürecinde ürün performansından emin olmak için ürünleri üretime almadan önce mutlaka kendi ekibimiz ile deniyoruz.
Her alanda sürdürülebilirlik konuşuluyor. Comeup olarak siz bu kapsamda neler yapıyorsunuz?
Spor modasında sürdürülebilirlik; çevresel açıdan zararsız, sosyal açıdan faydalı, toplumsal açıdan kapsayıcı ve kültürel olarak sürdürülebilir uygulamaları kapsıyor. Son yıllarda markalar bu konuda bilinçlenmeye başlasa da bu konu farklı zorlukları da beraberinde getiriyor ve ne yazık ki sektör üzerinde önemli bir etki yaratacak seviyeye henüz ulaşmış değil. Comeup olarak üretimimizin her aşamasında çevre konusunu odağımıza yerleştiriyoruz. Bu kapsamda uzun süre kullanılabilen dayanıklı ve kaliteli ürün mottosu ve sıfır atık sertifikası ile sürdürülebilirliği tüm üretim anlayışımıza entegre ediyoruz. Yüzde 100 sürdürülebilir olmaya doğru ilerliyoruz. Kendimiz için belirlediğimiz sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmamızı sağlayacak çalışmalar yürütüyoruz. Özellikle su ve enerji tüketimini azaltmak istiyoruz.