Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor

> Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Artan sayıda marka ve tüketicinin çevre dostu ürünler arayışında daha proaktif hale gelmesiyle, Hyosung sürdürülebilir programları ve ürün tekliflerini daha da ileriye taşımaya devam ediyor.
Söz konusu sürdürülebilir teknolojiler ve programlar geliştirmek olunca, ortaklıklar ilgili şirketler ve markalar ile hizmet verilen yerel topluluklar için de birçok fayda sağlayabilir. Buna istinaden son üç örnek, tümü de Güney Kore'de yer alan Hyosung'un regen Jeju, regen Seoul, regen Ocean ve Mipan regen Ocean'dır.
Hyosung, yeni bir kaynak sirkülasyon sistemi kurmak için Çevre Bakanlığı, Jeju Eyaleti Hükümeti ve Kore merkezli moda markası Pleatsmama ile Güney Kore'deki Jeju Adası'nda atılmış PET şişelerden geri dönüştürülmüş bir polyester üretmek ve piyasaya sürmek için ortaklık kurdu. Sonuç, bu yılın başlarında The North Face Korea tarafından benimsenen regen Jeju oldu.
Regen Jeju'nun başarısı nedeniyle Hyosung, %100 geri dönüştürülmüş regen Seul polyester üretmek için yerel PET toplama ve geri dönüşüm girişimini Seul şehrini de içerecek şekilde genişletti. Okyanuslardaki plastik atıklarını ele alan Hyosung, regen geri dönüşüm girişimini Güney Kore'yi çevreleyen suları ve regen Ocean polyester geliştirmek için yolcu gemilerinden atılan PET şişeleri topladığı Yeosu liman şehirlerini içerecek şekilde genişletti.
Bu yolda ilerlemeye devam eden Hyosung, kısa süre önce Busan metropol hükümeti ve sosyal girişimci Netspa ile terk edilmiş balık ağlarından yapılmış, geri dönüştürülmüş bir naylon tekstil olan Mipan regen Ocean'ı üretmek için bir Mutabakat Zaptı imzaladı. Hyosung, Mipan regen Ocean'ı üretmenin yanı sıra, balık ağlarındaki yabancı maddeleri temizleyerek bileşenlerin saflığını artıracak bir depolimerizasyon tesisine yaptığı yatırımı genişletiyor. Hyosung'un hedefi, 2022'nin ikinci çeyreğine kadar ayda 150 tondan fazla Mipan regen Ocean üretmek.
“Sürdürülebilirlik bir yolculuktur”
Hyosung Global Pazarlama Direktörü Mike Simko, “Özellikle ABD ve Avrupa'da geri dönüştürülmüş ürünler için büyük bir baskı var. Sürdürülebilirlik hakkındaki tüm konuşma, markaların sürdürülebilir bir şey istemesiyle başladı.” dedi. “Artık sürdürülebilirlik konusundaki konuşmalarımız olgunlaşıyor. Şirketleri, iddialı sürdürülebilirlik hedefleri belirlediği ve bunları herkesin görmesi için yayınladığı için, insanlar daha düşünceli davranıyor.”
Hyosung kısa süre önce, creora regen elastanının çevresel performansını, el değmemiş creora elastanıyla karşılaştıran yeni bir Yaşam Döngüsü Değerlendirmesinin (LCA) sonuçlarını yayınladı. Çalışma, creora® regen spandex'in 1 kg'lık üretimdeki creora® spandex'ine kıyasla karbondioksit üretimini yaklaşık yüzde 67 (veya yaklaşık üçte iki) azalttığı sonucuna varmıştır.
Simko, “Sürdürülebilirlik bir yolculuktur. Bugün en önemli gelişmeler, sektörün tekstil endüstrisinin çevre üzerindeki etkisini daha iyi anlaması ve daha da önemlisi iyileştirme yapma arzusunun olmasıdır.” dedi.